Taula informativa: Amiant 2

Famílies,

Tenim males notícies sobre la presència d’amiant a l’entorn de l’Escola.

Els informes tècnics realitzats per l’Ajuntament de Barcelona identifiquen:

• presència de fibra d’amiant a l’edifici ubicat al carrer Fluvià 89 i a la resta de naus antigues de la mateixa illa, i
  • descomposició de les fibres i presència a l’aire del material.

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya haurien d’exigir l’encapsulament del material per part dels propietaris i posteriorment procedir a l’enderroc controlat de les naus afectades, però encara no hi ha data per dur a terme cap acció.

És per aquesta raó que el proper dimecres, 18 de maig, tallarem el carrer Fluvià a les 17:00 per fer una taula informativa sobre l’amiant oberta, no només a les famílies fluvianes, sinó a tot el veïnat.

L’objectiu d’aquest aplec és, per una banda, informar-vos de la situació actual, donar-vos a conèixer l’informe oficial i les passes que hem fet fins ara i, per altra banda, fer-vos una previsió de les mesures que s’haurien de prendre.

Per tal de donar-vos totes les claus sobre el tema de l’amiant, hem convidat a:

• Tècnic expert en el tema de l’amiant i membre de FAVB-MACOSA
    que ens oferirà possibles solucions al problema que ens afecta i farà una valoració de la proposta oficial per part de les autoritats.
  • Dr. Tarrès, pneumòleg,
    que ens explicarà l’afectació que comporta a nivell de salut.
  • Representant de l’AFA Escola Nou Graons
    que ens explicarà la seva experiència en els darrers anys amb aquest mateix tema.
  • Portaveu de l’Associació Veïnal ACS Bac de Roda
    que ens ha estat donant suport en tot el procès d’exposició del problema que estem patint.

En acabar la taula informativa s’oferirà l’oportunitat als presents d’expressar els seus dubtes i fer les preguntes que considerin pertinents sobre el tema.

Us hi esperem! Entre tots podem marcar la diferència…

Quan?

18 de maig, a les 17h

On?

Al carrer Fluvià, davant l’Escola

RESUM DE LA TAULA

RESSÒ ALS MITJANS

Us recordem que l’AFA disposa de còpia de la documentació tècnica oficial que, tot i ser pública, no es pot publicar i cal consultar-la in situ al local de l’AFA i en presència d’un responsable de l’AFA.