Diversitat

Benvingudes a la Comissió per la Diversitat!

“Per llei, totes les escoles públiques catalanes són escoles inclusives i tenen l’obligació d’escolaritzar alumnes amb necessitats educatives especials.”

Qui som?

Fa un temps ens vàrem conèixer algunes famílies amb nens amb necessitats especials que pertanyen a la nostra escola i vàrem copsar que no existia cap projecte que ajudi els nostres fills, com d’altres que es puguin incorporar en el futur, a gaudir amb garanties de totes les oportunitats que li ofereixen els programes educatius.

Paral·lelament a la comissió de la FAPAC i d’altres escoles que tenen comissions similars, vam crear a dins l’AFA Fluvià la “Comissió per la Diversitat”.

Volem treballar junt amb l’AFA i l’escola perquè cadascuna de les àrees amb competència sobre l’escola (Direcció, Mestres, AFA, Famílies, etc.) tinguin consciència d’escola inclusiva i tot el que això comporta.

Volem que els nostres fills gaudeixin de totes les activitats de l’escola, però ens adonem que a l’escola ens trobem amb què hi ha manca de recursos, els quals hem reclamat reiteradament al Consorci d’Educació de diferents maneres: amb cartes, presencialment, denúncies al Síndic de Greuges, etc.

Podeu possar-vos en contacte amb nosaltres per col.laborar amb la comissió o expressar-nos qualsevol dubte per correu electrònic.

Quins són els nostres objectius?

Per tot això, ens agradaria exposar els nostres objectius dins la comissió:

• Voldríem seguir amb aquestes reclamacions amb el suport de l’AFA de l’escola.
  • Creiem que cal donar suport i treballar amb l’AFA per buscar subvencions i ajuts per a qualsevol activitat (menjador, piscina, etc.), entenent que beneficia a la resta de l’alumnat el tenir més recursos per atendre aquestes necessitats.
  • Volem organitzar xerrades per pares i famílies a fi de donar a conèixer el col·lectiu especial que comparteix les aules amb els seus fills. Incloure’ls amb normalitat.
  • Crear una xarxa de comissions d’escola inclusiva al barri, tasca que ja ha estat iniciada per la comissió de la FAPAC sobre aquest tema.

Trobareu molta més informació sobre el nostre projecte al blog de la inclusiva.

Darreres entrades sobre Diversitat