L’enquesta ha estat resposta per 32 famílies, de les quals un 97% tenen infants que han participat en un casal aquest darrer estiu.
A continuació us fem un resum dels resultats de cadascuna de les preguntes:
En un 70% dels casos van fer el casal íntegrament a l’Escola Fluvià; una mica més del 15% a més de participar en el casal que es va organitzar al Fluvià hi van anar a un altre casal durant l’estiu, i un últim 15% va participar només en un casal diferent al del Fluvià.
D’entre les famílies que van triar una altra opció, ens expliquen que aquesta era:
- Especialitzada o monogràfica: anglès, teatre, esport, etc.
- En petits grups.
- Més atractiva, o amb més varietat d’opcions.
- En espais diferents a l‘Escola, per a tenir una sensació de no seguir anant al cole.
- Cobria calendari no lectiu diferent (setembre)
De les famílies de les quals els seus fills o filles sí van fer el casal al Fluvià i han respost l’enquesta, gairebé un 80% van triar la modalitat d’Un pot d’històries i un 35% aproximadament l’esportiva (3 famílies o tenen fills que van fer modalitats diferents, o van inscriure els nens en diferents setmanes en les dues modalitats possibles).
En quant a la preparació del Casal…
Sobre comunicació, un 63% de les famílies consideren que no van disposar de prou informació ni amb la suficient antelació.
El percentatge es redueix al 42% de les famílies que consideren que no van rebre resposta a tots els seus dubtes.
Les famílies ens comenten sobre la comunicació inicial que:
- Les propostes inicials, tant de sortides com de programació, van canviar.
- Les sortides es van cancel·lar 2 dies abans de començar i les que es van fer no estaven a l’alçada.
- L’explicació dels canvis no va ser convincent.
- Hi va haver desorganització i manca de comunicació.
- Tenien molt poca informació i més tard que a altres centres.
- Sensació d’improvisació i de no acomplir-se el programa.
- Els plannings setmanals arribaven tard (1r o 2n dia de la setmana) i amb modificacions de les sortides en quant a dia i tipus d’excursió.
- Necessiten tenir informació detallada i amb antelació sobre tot el que fan durant la setmana (activitats i excursions, també sortides del centre, tot i que es quedin a un parc proper).
- Tenien informació mínima, amb sensació que no ho passaven bé al Casal, i haver de demanar que compartissin fotografies.
- No es va explicar activitats que es van fer (com sortides a les 15:00h a parcs) i que no van agradar pel calor i perquè no era una proposta diferenciadora.
- No hi va haver informació per a nens amb discapacitat.
- La informació sobre beques i inscripcions sí va ser adequada.
En quant al procés d’inscripció
Sobre la informació sobre el procés d’inscripció, es veu una millora en la percepció de les famílies. Més d’un 70% considera que la informació sobre el procés va ser adequada, i un 56% que es va facilitar amb prou temps.
Un 89% creu que la informació sobre beques, preus i pagaments va ser suficient.
Un 83% de les persones enquestades consideren que es van resoldre els seus dubtes adequadament.
En quant al casal, i tenint en compte els canvis d’última hora a causa de les limitacions i modificacions de protocol per la pandèmia…
En general, un 46% de les famílies estan satisfetes amb el funcionament del Casal, però gairebé un 36% indiquen que estan poc satisfetes i quasi un 12% gens satisfetes.
El descontent és més gran si ens fixem en les activitats ofertes pel Casal, on la suma de poc satisfets i gens satisfets puja al 50%.
En canvi, sobre el monitoratge, un 80% de les famílies es declaren satisfetes o molt satisfetes. I un 91% confirma que quan van plantejar peticions i suggeriments, les van atendre correctament.
El grau de satisfacció sobre les sortides és força baix i un 69% de les famílies que han respost l’enquestes es consideren poc o gens satisfetes.
La comunicació sobre les activitats tampoc està ben valorada per la majoria, i gairebé un 67% de les famílies creuen que no va ser adequada.
En quant a la valoració de les nenes i nens, i tenint en compte que podien posar una puntuació entre el 1 i el 10, es mostra una mitja de 6, amb una distribució força desigual, on els valors més anotats han estat el “5”, 7 vegades a l’enquesta i el “9”, 5 vegades a l‘enquesta.
El que més m’ha agradat és…
- Proximitat
- Practicitat
- Que es fa a l’Escola
- Monitors, de molta qualitat i a més coneguts pels infants
- Que van amb companys i amics
- Activitats a l’aire lliure i sortides
- Jocs d’aigua
- Nens d’infantil van gaudir
- Nens feliços
El que menys m’ha agradat és…
- Manca comunicació
- Desorganització – manca planificació
- Poca varietat de propostes diàries (no hi va haver preparació prèvia)
- Poca qualitat en les sortides
- Manca d’activitats adaptades a nens més grans (exemples de 4t)
- Poca elaboració de fil conductor del Casal
- Interdependència d’activitats de diferents setmanes (estar preparant quelcom que no veuràs la setmana següent)
- Manca d’activitats en anglès
- Cremades a la pell per exposició al sol
- El menjar
En quant al Casal pel proper estiu (2022)…
Davant la pregunta de com agradaria a les famílies que fos el Casal de l’estiu vinent i de forma agrupada tenim aquestes peticions:
- Que hi hagi casal al juliol i al setembre.
- Que estigui adaptat a tots els nens i nenes, i sigui inclusiu.
- Que tingui una millor programació, sense canvis.
- Que es faciliti una planificació setmanal amb activitats que finalitzin de forma independent i amb alguna sortida sempre.
- Que hi hagi activitats més variades en temàtiques (culturals i esportives) i preparades, amb acompanyament.
- Que més activitats siguin a l’aire lliure, tot tenint en compte l’exposició solar.
- Que ofereixi activitats en anglès, de teatre, de dansa, d’esport, etc.
- Que plantegi sortides o excursions variades, educatives i atractives des de la primera setmana.
- Que es plantegi la possibilitat d’oferir una setmana de colònies.
- Que sigui assequible.
I davant la pregunta de què esperen, ens diuen:
- Una proposta de casal diferent a l’any passat
- Canvi de proveïdor
- Opció de fer Casal al setembre
- Activitats adients per totes les edats, per a tothom
- Continuïtat pedagògica respecte l’Escola
- A la vegada que trenqui la monotonia del curs
- Monitoratge competent
- Oferta d’activitats més diversa, no repetitiva amb joc, creativitat, etc.
- Acompliment del programa que es presenti a l’inici
- Preu assumible
Els elements decisors respecte quin Casal triar per les famílies són per ordre:
- Varietat d’activitats
- Sortides
- Monitoratge
- Temàtica (no sexista)
- Modalitats i flexibilitat horària
- Preu
- Menjador
- Altres (disposar de la informació amb suficient antelació, opció portar el dinar, etc.)
Podeu descarregar-vos l’informe complet de Google Forms aquí.