Un poco locos

Moltes setmanes de feina han sigut necessàries per poder enllestir una disfressa espectacular per a la rua de Carnestoltes de 2020. Diverses comissions, grups de WhatsApp que treien fum, corredisses els últims dies i molta imaginació han fet possible un conjunt espectacular, molt acolorit per retre homenatge a una de les pel·lícules més famoses dels últims anys: COCO.

La tendra aventura de Miguel, que viatja a “l’altre costat” per mirar de trobar-se amb una persona molt especial, va ser el tema escollit per l’Escola Fluvià per participar a la rua. No vam ser els únics, altres dos col·legis van tenir la mateixa idea, encara que la realització va ser molt diferent.

El camió que va desfilar per la Rambla del Poblenou representant a la nostra escola estava ple de detalls i coloraines i, el més espectacular, anava encapçalat per una calavera enorme, que cobria tota la cabina del vehicle, amb només dos forats perquè el conductor pogués avançar enmig de la gentada. Durant gairebé cinc hores hi va haver un munt de gent treballant al pati de l’escola per guarnir els laterals i muntar les estructures que pel davant i pel darrere feien tanta patxoca.

Dintre de la caixa del camió, tot acompanyant als nens i nenes que llançaven el confeti, hi havia un ninot espectacular, que havien anant decorant durant tot el matí, mentre es desplegaven a fora les flors del guarniment i treballaven de valent el grup de maquilladores, que al menjador del Fluvià havien desplegat tots els seus estris i pintures.

A mitja tarda, amb força puntualitat, les comparses es van situar a l’inici de la Rambla. Al Fluvià li va tocar just al darrera dels guanyadors de l’any passat, la tribú índia del Grèvol, i davant d’un circ espectacular. Aquell tram de la Rambla estava ple de color i soroll, molt de soroll.

La calavera gegant del Fluvià va ser una de les icones de la rua i tothom feia fotos quan anava desfilant, amb un ritme molt lent, enmig d’un xivarri monumental. Els jutges de la desfilada vam inspeccionar el grup del Fluvià tot just començar la rua. Des del camió es va repartir confeti i molts nens i nenes vam ballar amb els pares i mares mentre avançava la desfilada.

Més d’un hora més tard, els primers de la comitiva va arribar al davant de Can Felipa, on els camions s’anaven buidant mentre les comparses esperaven que tothom hi arribés. Quan es feia fosc el jurat va emetre el seu veredicte i el Fluvià no va ser un dels grups guardonats.

Un altre any serà. El millor ha estat el recorregut fins aquí, tot i els nervis dels últims dies. L’esforç ha pagat la pena i hem pogut comprovar que… “nos hemos vuelto un poco locos”…

Les famílies de tercer