A una branca d’un arbre (del Fluvià) ha nascut un nou tió i vam avisar l’Oncle Buscall perquè el vingués a despenjar

L’oncle Buscall i el seu cosí varen venir a visitar-nos a l’Escola Fluvià el proppassat dia 14 de desembre. Una de les tradicions més antigues del Nadal és fer cagar el tió. Per aquestes dates el tronc que crema a la llar de foc ‘caga’ regals i llaminadures, si el bastonegem i li cantem una cançó.

Diu la tradició, que l’Oncle Buscall, com a mestre tioner, té cura dels tions que es desperten als arbres, d’on els despenja afamats de les branques i els lliura a la canalla perquè els atipin i els facin cagar el dia 24 de desembre a casa seva.

És per això, que abans de la seva visita a l’escola, varen aparèixer uns ulls a l’arbre de l’entrada. L’Oncle acompanyat del Cosí se’n va adonar i ,màgicament, l’heure que duia al seu vestit va començar a enfilar-se per l’arbre i el va arrossegar fins que va poder arribar ben amunt per poder despenjar el nou tió, baixar-lo al terra i entrar a la Sala Auditori de l’escola per lliurar-lo als nostres infants del Fluvià.

Les nenes i els nens de P3, P4 i P5 varen ser els primers en gaudir de la seva visita, seguits pels de 1r i 2n, que no només van poder saludar a l’Oncle i al Cosí sinó que varen poder fer-los-hi preguntes, cantar i fins i tot ballar al ritme de la cançó. Però no es va acabar aquí, la visita, també varen tenir temps de pujar a les colles de 3r per demanar-los-hi ajut amb els més petits, per a que el cuidin, l’alimentin i el mimin durant aquests dies fins que el facin fer cagar el dia 21.

Compartim aquí el conte, la cançó i algunes fotografies per a fer-vos partícips de la tarda tan especial que varen passar.

La història de l’Oncle Buscall neix l’any 2001 quan un pare, el Manel Estiarte, crea un personatge màgic amb qui explicar als nens l’origen del tió.