Aquests son enllaços, articles i questions que també creiem us poden interessar, malgrat no tenir l’origen en cap comissió concreta.

Enllaços

Algunes dades

• Acampada groga contra la LOMCE Juny 2013

El passat 9 de juny la Plataforma per l’Educació Pública del Poblenou va convocar una acampada groga –el color reivindicatiu en el sector de l’ensenyament– a la platja de la mar Bella per reclamar la construcció de dos instituts al barri i contra la LOMCE i les retallades.

Aquesta plataforma agrupa mares i pares, representants de deu escoles i instituts del Poblenou i l’associació de veïns.

Moltes famílies, van protestar contra les retallades amb una plantada de diverses tendes de campanya a la platja desplegant pancartes i samarretes grogues a la platja i visualitzant com les retallades de la Generalitat ens afecten.

La nostra escola es una de les directament afectades per aquesta situació i hauríem d’incrementar la participació en tots aquests actes reivindicatius per fer arribar el nostre descontent a l’Administració.

LOMCE

• Comissió IES Fluvià

Donat que aquesta comissió no te cap integrant  ,i tal i com es va votar en assemblea de socis, totes les reivindicacions pel IES Fluvià s´estan duent a terme a través dels nostres representants de famílies del AMPA Fluvià a la Plataforma per l´Educació Pública del Poble Nou.

La plataforma ha dut a terme a més de moltes activitats reivindicatives com:  samarretes sos, pancartes, cadena humana, marea groga, etc, moltes reunions  amb les administracions públiques com amb Consorci d´Educació  de Barcelona,  Conselleria d´Ensenyament, grups municipals, reunions del Districte i properament amb l´Ajuntament de Barcelona.

De ben segur que gràcies a la Plataforma i que entre tots aconseguirem que les “tisorades” en l´Ensenyament públic no ens “retallin el futur dels nostres fills”.

La junta del AMPA vol agrair molt especialment a Marc i Mireia la seva gran implicació. Gràcies.

RESUM REUNIÓ Plataforma Aj Barcelona 20 Juny 2013

• PER QUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE

El que hem de saber de la nova Llei d’Educació del sr. Wert:

• La llengua catalana deixa de ser troncal i dinamita el model d’immersió lingüística
    • El català no és assignatura troncal.
    • Passa a ser una assignatura d’especialitat.
    • Els Governs autonòmics hauran d’oferir als pares la possibilitat  d’escollir la llengua vehicular.
  • Pensa en la educació com si fos l’espai on s’han de formar mercaderies que han de competir amb altres
    • La LOMCE diu: “El nivell educatiu d’un país es determina per la seva capacitat de competir amb èxit en l’àmbit internacional”.
    • Situa les necessitats del mercat per sobre de les necessitats de la comunitat i de les persones.
    • Aposta per un sistema educatiu al servei d’altres interessos, particulars i econòmics.
  • Obre la porta a la privatització de l’educació pública
    • S’inclou com a part del sistema educatiu els agents  privats i se’ls atorga funcions  de regulació.
    • Les Adm Públiques son un agents més que participen en la prestació del serveis i no son definits com  poders públics que el garanteixen.
    • Substitueix  el dret a l’educació per la prestació del  servei de l’educació.

S’arracona la gratuïtat de l’ensenyament públic a l’educació bàsica

• Només assegura la gratuïtat de l’educació bàsica:
    • Primària, Secundaria i Cicles Formatius Bàsics
    • Queden fora de les obligacions de les Administracions:
    • Infantil, Batxillerat, Cicles Formatius Grau Mitjà, Cicles Formatius Grau Superior, règims especials,  (escoles d’idiomes i d’art), universitat

Dona tractes de favor a les escoles concertades

• Blindatge de les escoles que segreguen per sexe
    • Cap CCAA podrà vetar accés als concerts
    • Allarga la durada dels concerts, de 4 a 6 anys
    • Assegura la concertació de la Formació Prof. Bàsica
    • Les Adm. no han de garantir places públiques suficients
    • La programació educativa es supedita a l’evolució de
    • l’oferta i la demanda
  • Menys laïcisme més supeditació a l’església
    • Desapareix Educació per a la Ciutadania
    • La nota de religió determinarà la qualificació final d’ESO i Batxillerat
    • Introdueix el que demanava la CE: que la religió sigui avaluada, a tots els cursos de primària i secundària, i una assignatura avaluable sobre valors, alternativa a la de religió.
  • CATALUNYA  CAPDAVANTERA EN RETALLADES EN L’EDUCACIÓ PÚBLICA
    • Només es cobreix el 50% de les baixes
    • Reducció de professorat: 20000 alumnes més, atesos per 3000 professors menys. Paralització de la digitalització de les aules
    • Molt deficient cobertura de substitucions