Festes que fan escola. La festa d’hivern 1

“-Aquest curs la festa d’hivern l’organitza… primer!” (Somriures tremolosos, mirades perdudes, expressions difícilment interpretables)… així va començar la organització d’aquesta festa.

En aquesta tessitura, les primeres reaccions s’expressen a mode d’esbufecs, algunes excuses improvisades, força mirades perdudes cap a l’infinit i…..GANES DE MARXA!!!

La responsabilitat es transforma… d’un nou gran projecte per sumar a les nostres complexes conciliacions, a ganes d’organitzar-la de ben grossa, d’aquelles que deixin petjada en la història de les festes fluvianes.

I així, amb tots els ets i uts, va començar a gestar-se un esdeveniment important que havia de donar la benvinguda a l’estació de l’any més freda i a l’inici d’una de les etapes anuals més meravellosa per els nostres infants.

Arremangades, les famílies de primer ens vam posar mans a l’obra, aprofitant  l’experiència de qui la podia aportar i nodrint-nos de la frescor de qui mai havia participat.

Un excel·lent equip de famílies, doncs, que han intentat tenir una visió global del què cada nen i nena, de qualsevol edat, podria desitjar. Una festa a mida de tothom, aquest era l’objectiu.

I és per això que hi va haver inflables (pels més menuts de les colles). En Bob Esponja va ser-hi present amb la seva gran i somrient boca engolidora, feliç de ser testimoni dels salts i saltirons de tothom que va voler endinsar-se.

Per aquells alumnes més creatius, vam comptar amb l’espai de manualitats. Tot un èxit! Del meticulós ordre inicial dels materials, vam passar a  un immillorable caos autogestionat, digne dels millors creatius. Postals de Nadal, dibuixos, collage….tot el que cadascú va voler transformar entre les seves mans.

Pels més esportistes, vam comptar amb activitats per fer moure tots i cadascun dels ossos i muscles. Xutòmetre, ping-pong, tres en ratlla gegant; una bona combinació de jocs per mantenir el cos i la ment en plena forma!

I què dir del pintacares! Activitat estrella de totes les festes, per aquesta han passat prop de 90 nenes i nens….sí, sí, heu llegit bé…90!!! (Informem que les heroiques mares que van tenir la gosadia de dedicar-s’hi, encara estan recuperant la plena mobilitat dels dits…)

Una vegada maquillades, les famílies en ple van poder immortalitzar aquest moment en un photocall. Guarnits amb barrets, bigotis, ulleres… i ben emmarcats, tothom va poder endur-se’n un bon record a casa.

I què dir de les fantàstiques “barwomen”? …amb una tramuntana digne de l’Empordà, les estoiques mares encarregades del servei de bar, van escalfar l’ambient amb una bona xocolatada i van omplir els estómacs de deliciosos productes casolans elaborats per les famílies. Un servei amb tant d’èxit que vàrem acabar amb les existències…molt bona notícia si traduïm els guanys en solidaritat.

I les paneres, tot un símbol de les festes d’hivern del Fluvià. En un ambient immillorable i unes expressions d’il·lusió en cada mirada, un bon munt de famílies es van congregar al pati de l’escola amb l’esperança de rebre’n una…o de continuar tenint salut, que és el que importa…. 18 paneres van fer felices a tantes altres famílies a qui la sort (i les mans innocents dels nostres fills i filles), els va acompanyar. Enguany, també, i per aquells que varen participar en les activitats esportives, es va sortejar una bossa amb tota mena de material esportiu. Una novedosa i gran iniciativa que, de ben segur, els flamants guanyadors gaudiran durant molt de temps.

Per acabar (si heu arribat aquí és que sou de l’AFA que és qui ho ha d’editar o directament uns campions), agrair, agrair i agrair. A totes les famílies que ho han fet possible (organitzadores i participants), als tabalers i geganters per estar sempre alegrant-nos les festes, a l’AFA, a Campos Estela i Kids&Us per col·laborar en les paneres i, sobretot, als nens i nenes del Fluvià que han estat la nostra principal motivació.

Perquè tots som escola, perquè tots fem escola.

“-Aquest curs la festa d’hivern l’ha organitzat….primer!” (Somriures de satisfacció,  mirades orgulloses, expressions clarament interpretables d’alegria)….així acaba la organització d’aquesta festa.

Gràcies i fins la propera!!

Famílies de 1r

Autor(s) d’imatge(s): Primer Curs Fluvià 2016, 1r Fluvià.